Monday 2 March 2009

Wasknijpers


Wasknijpers zijn maar gewoon wasknijpers zou je denken. Handige dingetjes, supersimpel en efficient. Maar nu heb ik laatst bij een grote doe-het-zelf zaak een setje gekocht. Zo gaat dat in die zaken: je loopt langs een bak met goedkope kwasten, daarnaast een bak tuinier-handschoenen met bloemetjes in een plastic zakje met 3 tuinschepjes, en dan ook een bak met sponzen (4 in één verpakking) en bijvoorbeeld wasknijpers. Van die handige spullen die altijd weleens van paskomen. Ik kocht dus een setje wasknijpers. Maar ook wasknijpers kunnen een miskoop zijn. Op de een of andere manier schieten deze wasknijpers uit elkaar als ik ze gebruik. De twee helften, ingenieus bij elkaar gehouden door een gedraaid stukje metaal, vliegen van elkaar los. Nu heb ik deze wasknijpers naast een andere wasknijper uit een ander setje gelegd. Significante verschillen: Zie het metaal, het aantal omdraaiingen. Daar moet het m in zitten! Ik voel me net Max Laadvermogen vandaag. Ik heb een uitvinding gedaan! En ik deel met u: Koop nooit goedkope wasknijpers.

1 comment:

  1. Mooi stukje onderzoeksjournalistiek, Knaapje. Ik ben trots op je!

    ReplyDelete