Sunday 11 March 2012

India

Ik schreef al eerder hier op de blog dat de Bengalen zo ontzettend behulpzaam waren. Nog voordat we in staat waren een hulpbehoevende blik te werpen was er al iemand die ons vroeg : "How can I help?". We hebben telefoonnummers van vreemden gekregen, en er waren aardige mensen die met ons mee liepen op zoek naar een hotel of een restaurant.

Mijn eerste dag in India had ik pasfoto's nodig voor mijn visa. Onder een afdakje zat een man naast een Xerox en naast een poster voor het maken van pasfoto's. Ik vroeg hem waar ik zijn moest, en hij wuifde met zijn hand. Een andere mijnheer staat op dat moment op en begint in de richting van de wuivende hand te lopen. Ik loop er achteraan. Hij loopt verder het woonerf op en net toen ik dacht:" jeetje dit had ik alleen nooit gevonden." parkeert hij zich zelf in een afgelegen hoek en maakt zich klaar om te pissen.
Ik draai me snel om, mijn hoofd knalrood, en loop zo hard mogelijk, maar een soort van 'coolness' weg. Dit is India, en niet Bangladesh. Lesje geleerd.

No comments:

Post a Comment