Thursday 5 April 2012

Thank you

Het is over. Ik ben thuis. Met een muts op en handschoenen aan fiets ik snel door de koude stad. Ik wacht op een warme dag en een ritje te paard door het park. Dat gaat me goed doen. En nu zit ik binnen, bij de verwarming, ik denk een beetje na en lees de krant.
Bedankt pezige, magere riksja-fietsers dat jullie ons, voor bijna niets, de stad door fietste. Bedankt grote ingezeepte man, voor je vrolijke groet tijdens je ochtend-bad op een straathoek van Kolkata. Een hele grote bedankt Mr. Johnny van Hotel Greenland, Bandarban, voor al je geweldige hulp en al je informatie en kennis over de Bawn-people van Bangladesh.
Bedankt alle aardige boeren die mij een verse wortel gaven, en die vertelden over de voedselprijzen. (laag, laag, laag)
Bedankt alle vogels en insecten van Sri Lanka voor de mooie concerten in de na-middag. Bedankt Carla, Mer, en Siem voor al jullie lieve hulp en het gevoel dat jullie er altijd voor me zijn. Bedankt lieve mooie slimme collega's van Nrc.Next voor de prachtige, ontroerende, vrolijke, gevoelige soundtrack bij deze reis.
Thank you Tom Atoh for your good spirits and your quiet but happy company on long busrides. Thank you for making me laugh and thanks for the best travel-companion I ever had. (and thank you for always having something to eat in your bag!)
Bedankt Carola voor de mooiste reis-groet die ik ooit heb ontvangen, en bedankt Loes voor je mooie boek. Bedankt onbekende reizigster die me zei: "Huil maar, en het komt goed", je had gelijk.
En bedankt lieve mooie mensen van Bangladesh, India en Sri Lanka.

No comments:

Post a Comment