Thursday 11 October 2012

Inspiratie


De zomer is over. Er zit kou in de lucht. Mijn wangen tintelen ervan en het paard loopt een pasje vlotter. De lucht is blauw en de bomen zijn schitterend. De distels zijn ruw en langzaam in verval aan het raken. En het park staat vol met grote, kwetsbare paddestoelen. Ik hou van dit seizoen. Ik hou heel erg van dit seizoen. In de zomerperiode heb ik veel op de redactie van Nrc.Next gewerkt maar nu heb ik weer meer tijd om aan mijn eigen werk te besteden. Hard werken doe ik altijd wel, of ik nu veel of weinig tijd heb. Het meest waardevolle aan veel tijd hebben is dat ik kan lummelen: ik fiets naar de kringloopwinkel. Ik drink koffie en luister naar FolkRadioUk op Itunes. Ik ruim op en kom daarbij oude tekeningen tegen. Nieuwe input, nieuwe energie, en dan komt het vanzelf: nieuw werk. Deze twee tekeningen komen uit 'Mijn mooiste encyclopedie', Natuur-en Scheikunde, uit 1966 van B.A.G.E uitgevers. Vol met mooie pijlen, scheikundige attributen, chemische processen en mooie kleuren.

No comments:

Post a Comment